SkinSecret i Seoul: Bruker koreanerne virkelig 10 steg?
Det sies at koreanerne bruker opptil 10 produkter i sin hudpleierutine, noe som har gitt opphav til den koreanske 10-stegs hudpleierutinen. Mange har spurt oss om dette faktisk stemmer, så vi bestemte oss for å undersøke dette nærmere. Vi tok med oss kameraet til Gangnam i Seoul for å spørre koreanere om deres hudpleierutine. Resultatet ser du i videoen under:
Å spørre tilfeldige koreanere om deres hudpleierutine skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort. Vi opplevde at koreanerne var veldig redd for å snakke engelsk på kamera, og de fleste unngikk oss når de så vi hadde et kamera som pekte på de. De vi fikk intervjuet fortalte at de hadde 3-4 steg i sin hudpleierutine, men vi skjønte etter hvert at de kun fortalte om behandlingsstegene i sin hudpleierutine, altså toner, essens og fuktighetskrem. Det viste seg at rens (dobbelrens), skrubb, sheetmaske, øyekrem, og solfaktor var steg de tok for gitt og ikke fortalte oss om, før vi spurte de konkret om disse stegene.
Da vi besøkte CORX fikk vi anledningen til å intervjue to ansatte om deres hudpleierutine, og fikk her en utfyllende forklaring, og de brukte, ikke overraskende, bare COSRX-produkter i sin hudpleierutine!
Våre uhøytidelige undersøkelse viser at selv om mange i Korea bruker opptil 12 steg i sin hudpleierutine, så finnes det unntak. Med ulike hudtyper og hudtilstander følger forskjellige behov, og hudpleierutinen må tilpasses etter dette.
For deg som ønsker å komme i gang med en god hudpleierutine har vi satt sammen hudpleiesett basert på de ulike hudtypene:
-
Tilbud -30%
5-Stegs Hudpleiesett Fet Hud
-
Tilbud -30%
5-Stegs Hudpleiesett Kombinasjonshud
-
Tilbud -30%UtsolgtCOSRX
5-Stegs Hudpleiesett Kviser/Akne
-
Tilbud -30%
5-Stegs Hudpleiesett Sensitiv Hud
Skrevet av
Sanja
Grunnlegger av SkinSecret
Jeg startet SkinSecret for å kunne tilby kvinner og menn de beste og mest unike hudpleieprodukter fra Sør-Korea. Naturlig skjønnhet starter med sunn og naturlig flott hud, og mitt mål med SkinSecret er å få så mange som mulig til å se viktigheten av å ta vare på huden sin.